هزاره پیوند

شیخ قلابی ورسوای هایش!

علی اکبر شریفی(رهگذر)

شیخ قلابی ورسوای هایش

به نام خدا

با سلام!
وقتی که از حوادث چند روزه غرب کابل اطلاع یافتم بغض کردم و گریستم. چه طور ممکن است شیخ آصف محسنی اینگونه مردم را تحمیق می کند او که خود معتقد به این مسایل نیست. شیعه یعنی چه؟ اگر هم شیعه می خواهد از نوع خودش می خواهد پشتون باشد و قندهاری نه هزاره. او از هزاره نفرت دارد. اینک با راه اندازی نا"تمدن"ش می خواهد تمامی فداکاری ها و روشنگری ها و آگاهی بخشی های تاریخی بابه مزاری(ره) را از اذهان عموم مردم و مخصوصا مردم "غرب کابل" پاک کند. برای "شیخ" فاصله انداختن میان "مردم" و "مزاری" خود "فتح المبین" دگری است که بعد از آن آرزوی باطل دگری ندارد. آیا محسنی ابزار دگری غیر از مذهب و دین چیز دگری دارد؟ معلوم است که ندارد. دین عموم مردم دین پوسته است آنان که نمی داند پشت این شعار چه نهفته است.

آیا میدانید چرا محسنی به عدم تعدیل قانون "احوال شخصیه" دارد؟

جواب این پرسش روشن است. محسنی دشمن دیرینه هزاره هاست نمونه اش بیش از هزاران است. او کاری را که با رهبری جامعه هزاره کرد و فتوای ساختگی خود را به حکومت افزون خواه ربانی فروخت آیا چیزی دگری هم مجهول باقی مانده است؟
او درشورای قیادی ربانی حضور داشت و می توانست آن روز ها بر رسمیت مذهب و این قانون پافشاری کند. ولی بر عکس انتظار همه وقتی که مصاحبه کرد با بی شرمی تمام با ضمیر متکلم وحده گفت: "من که به حق خود رسیدم". پاسخ به این روشنی دگر نقطه ابهامی برای هیچ عاقلی نباید پوشیده بماند. بلی گفت : من به حق خود رسیدم به هزاره و شیعه کاری ندارم.

چرا اینقدر قضیه را تاریخی می کنیم و این قدر دور چرا می رویم.

در همین فاجعه بهسود مردم شیعه هزاره آتش گرفت و دود و خاکستر شد آیا شیخ واکنشی نشان داد؟ آیا حداقل سخن در باره بهسود گفت؟ حد اقل شیخ لازم بود که این همه مدعی است می گفت من از بابت حادثه بهسود متاسفم و از اینکه کاری نمی توانم از مردم پوزش می خواهم. او به این چیزها معتقد نیست. اینکه شاید بعضی ها حرف مرا حمل بر تعصب کند باید بگویم که نه چنین نیست. این واقعیت است. من به دوستان و اطرافیان همیشه گفتم که "علم" و "تقوا" و "تعهد" عناصر متفاوت و از هم متمایز است. شیخ ملا است اما متقی نیست. و این به لحاظ منطقی هرگز قضیه "هر عالمی متقی و پرهیزگار است" صحیح نیست. و عکس آن نیز صادق نخواهد بود. عالم فاسد و بی دین و لاابالی بد از یک لشکر جاهل است.

اما جواب اینکه پرسیده شد چرا شیخ آصف محسنی بر عدم تعدیل این قانون پافشاری می کند همچنان باقی مانده است

عرض می کنم:

محسنی به وضوح می بیند که زنان جامعه هزاره دوشادوش مردان هزاره حرکت می کند و در تمامی عرصه های سیاسی اجتماعی علمی و فرهنگی حضور فعال و پر رنگی دارد. او به روشنی با چشمان خودش می بیند که اولین والی زن تاریخ افغانستان هزاره است او می بیند که اولین شهردار تاریخ کشور هزاره است او بی پرده مشاهده کرده است که رئیس حقوق بشر افغانستان هزاره است. او به خوبی شهود کرده است که .... زنان و دختران هزاره به سرعت رشد چشمگیری دارد. او برای رفع این دغدغه برنامه دراز مدت خود را در سایه تثبیت این قانون که عملا زن هزاره را منزوی می سازد دنبال کرده است. این پیامدی است که ظاهر بینان هرگز به آن پی نبرده است. وقتی که پیش خود اندیشیده است که زن هزاره میراث داران برقع نیستند و مانند زنان جامعه قندهار نیستندکه همیشه در خانه بمانند تا روزی که مرگ فرارسد فقط آن روز برای دفن شدن بیرون آید. او همه این مسایل را به خوبی درک کرده است.

روشن بینان و دلسوزان جامعه هزاره نگذارند که چنین دسیسه هایی کارگرشود. ما احکام فقهی زیادی داریم که که عملا استعداد پیاده شدن را در دنیای امروز ندارد مانند بریدن دست ذرد. اگر این قانون پیاده شود نصف جامعه فقیر افغانستان باید بدون دست زندگی کند.

مسئله اختلاف خانواده به حکم فقه جعفری جریان داشته و هیچ کس مانع این قانون نبوده است. این یک توطئه است مهم آن است که در اصل مذهب پذیرفته شده است.

کسانی که اهل عیاشی هستند مسائل مانند "متعه" را بیش از هر مسئله دگری برجسته می کنند و این ریشه در شهوترانی های کسان دارد. اگر متعه نباشد چه می شود؟ جامعه از بین می رود؟
حمله به "لیسه عالی معرفت" چه توجیهی دارد؟ "معرفت" یکی از معدود و برجسته ترین کانون های آگاهی بخشی مردم ما در غرب کابل است این مرکز روشنی را برای نسل های مردم و همخونان خود به ارمغان می آورد. چرا شیخ مزدوران خود را می فرستد این کانون را از ما بگیرد؟ دلیلی هم ندارد جز اینکه بگوییم او دشمن عریان هزاره هاست.

شیخ بداند که خشم عمومی مردم هم مرزی دارد و نگذارد این خشم منفجر بشود. آن وقت وضعیت بدتر آز آن خواهد شد که تصورش را کند.


در پایان چند بیتی را از محمد عزیزی تقدیم خوانندگان عزیز می نمایم:

شیعه دربار ترفند شب است
دشمن نور است و ننگ مذهب است

ذبح شرعی می کند مظلوم را
زخم فتوا می زند معصوم را
مطالب دیگر:
اینجا تهران ساعت 13 به وقت ایران - دوشنبه سی و یکم فروردین 1388
حضورامریکادر منطقه وتجزیه پاکستان - یکشنبه سی ام فروردین 1388
خیابان های قندهار اسفارد شدو خیابان های بامیان بزودی کاه گیل می شود! - سه شنبه بیست و پنجم فروردین 1388
قانون احوال شخصیه اهل تشیع افغانستان وغوغاسالاری های جهانی - دوشنبه بیست و چهارم فروردین 1388
قانون احوال شخصیه اهل تشیع افغانستان ورسوایی های اخلاقی متولیان مذهب - جمعه بیست و یکم فروردین 1388
ریس محکمه شهری از سوی مردم دایکندی لت کوب شد - جمعه بیست و یکم فروردین 1388
باران غم - یکشنبه شانزدهم فروردین 1388
دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی باآیت الله العظمی فیاض ودرس های آن برای جامعه هزاره - سه شنبه یازدهم فروردین 1388
مؤلفه های جامعه مدنی در اندیشه شهید مزاری - دوشنبه دهم فروردین 1388
نو عروس در شب زفاف توسط داماد بقتل رسید - چهارشنبه پنجم فروردین 1388
نمایشگاه سه روزه نقاشی هنرکده غلغله افتتاح شد - دوشنبه سوم فروردین 1388
برگزاری میله گل سرخ در مزار شریف با اشتراک وزرای خارجه سه کشور فارسی زبان - دوشنبه سوم فروردین 1388
نوروز باستان - جمعه سی ام اسفند 1387
سخنرانی خانم عذرا جعفری، شهردار ولایت دایکندی - چهارشنبه بیست و هشتم اسفند 1387
بزرگداشت از چهاردهمین سالگرد شهادت بابه مزاری در شهر کویته - پاکستان - دوشنبه بیست و ششم اسفند 1387
اقلیت نشین اسماعیلیان ولسوالی ورسج مورد ( توهین و تحقیر مذهبی ) قرار گرفت! - یکشنبه بیست و پنجم اسفند 1387
گل سرخ - شنبه بیست و چهارم اسفند 1387
مبارزات رهبر شهيد در عرصه هاي سياسي و فرهنگي - شنبه بیست و چهارم اسفند 1387
متعلمین هزاره شهر کویته در امتحان بورس تحصیلی هندوستان گل کاشتند. - جمعه بیست و سوم اسفند 1387
تظاهرات یک هفته ای تاجران شهر کویته بر ضد کشتار هزاره ها در این شهر - چهارشنبه بیست و یکم اسفند 1387
نبرد فکری و عقلانی رهبر شهید مزاری - سه شنبه بیستم اسفند 1387
دست تروریستان خون آشام امروز نیز به خون دو تن از هموطنان بی گناه ما در کویته آغوشته شد - دوشنبه نوزدهم اسفند 1387
مراسم چهلم شهید حسین علی یوسفی - دوشنبه نوزدهم اسفند 1387
در طول هفته جاری دوازده تن از هزاره های کویته شهید شده اند - چهارشنبه چهاردهم اسفند 1387
گزارش کوتاهی از سمینار "افغانستان، کوچیها، مسائل وراهکارها" - سه شنبه سیزدهم اسفند 1387
متاسفانه زمزمه های چندین پارچگی به گوش می رسد - دوشنبه دوازدهم اسفند 1387
نامه سرگشاده مردم افغانستان به باراک اوباما درباره ی انتخابات رياست جمهوری افغانستان! - دوشنبه دوازدهم اسفند 1387
پشتو-ونداليسم؛ - جمعه نهم اسفند 1387
زنان هزاره پیشتاز در عرصه سیاست - شنبه سوم اسفند 1387
هزاره که هرگز افغان نشود!... - سه شنبه بیست و نهم بهمن 1387
فاجعه افشار در قلب تاریخ زنده خواهد ماند - یکشنبه بیست و هفتم بهمن 1387
ملا تروجان های پاکستان... - جمعه بیست و پنجم بهمن 1387
خوست پيشتاز باز سازي !! - دوشنبه بیست و یکم بهمن 1387
رهبر شهید:درمقابل همه ی مردم هزاره یک راه وجود دارد و آن وحدت و یکپارچگی ‏آنهاست - دوشنبه بیست و یکم بهمن 1387
درسر زمین هزاره ها و کوهستانهای فرا موش شده چه خبر؟ - دوشنبه بیست و یکم بهمن 1387
زندگینامه داکتر رمضان بشردوست - یکشنبه بیستم بهمن 1387
جنگ شیعیان مقدس و شیعیان زشت روی افغانستان - سه شنبه پانزدهم بهمن 1387
گوانتانامو های ایران ! - یکشنبه سیزدهم بهمن 1387
از ادامه سیاست(عبدالرحمن )جلوگری کنید! - پنجشنبه دهم بهمن 1387
خلاصه ای از بیوگرافی شهید حسنعلی یوسفی: - دوشنبه هفتم بهمن 1387
رئیس جمهور بی کفایت به زندگی ننگینش ادامه میدهد! - جمعه چهارم بهمن 1387
زندگی قوم هزاره درایران - شنبه بیست و هشتم دی 1387
شاعران هزاره نوکران قوم فارس؟ - جمعه بیست و هفتم دی 1387
کوچ اجباری و اثرات فرهنگی واجتماعی آن برجامعه هزاره - شنبه بیست و یکم دی 1387
قیام هزاره جات دربرابر عبدالرحمن - پنجشنبه نوزدهم دی 1387
زندگی نامه آیت الله محقق کابلی - پنجشنبه نوزدهم دی 1387
زنده گی نامه ی عبدالعلی مزاری . - پنجشنبه نوزدهم دی 1387
زندگی نامه و آثار فیض محمد کاتب - پنجشنبه نوزدهم دی
 عبدالخالق هزاره - پنجشنبه نوزدهم دی 1387
- منشاء نژادی هزاره ها - پنجشنبه نوزدهم دی 1387
ساختار قومی و نهادهای سیاسی- اجتماعی مردم هزاره - پنجشنبه نوزدهم دی 1387
درویش علی خان هزاره - جمعه سیزدهم دی 1387
گزارش ازاردوگاه(سلیمانخانی تهران) - یکشنبه هشتم دی 1387
موسقی واشعار فلوکوز هزارگی - جمعه بیست و نهم آذر 1387
داستان های هزارگی - چهارشنبه بیست و هفتم آذر 1387
سوز وگداز - سه شنبه بیست و ششم آذر 1387
سر فلکه - جمعه بیست و دوم آذر 1387
الختو در هزاره جات. داستان های واقعی - چهارشنبه سیزدهم آذر 1387
+ نوشته شده در  ۱۳۸۸/۰۲/۰۳ساعت 0:2  توسط محمدسعیدی(هزاره)  |